.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
عقاید یک دلقک!
فرزند آخرین شاه ایران در روز‌های گذشته به سرزمین‌های اشغالی سفر کرد. سفری که برای مقامات رژیم صهیونیستی نیز چندان مهم و جدی نبود.

 

   

 

شمال نیوز : در راه اسرائیل هستم. هدف من از این سفر ابلاغ پیام دوستی ملت ایران، گفتگو با متخصصان آب اسرائیلی درباره چگونگی مواجه با بحران منبع آب ایران ناشی از سوءاستفاده جمهوری اسلامی ایران و ادای احترام به قربانیان هولوکاست همزمان با روز یادبودشان است.


می‌خواهم مردم اسرائیل بدانند که جمهوری اسلامی ایران نماینده مردم ایران نیست و پیوند دیرین میان ۲ ملت ایران و اسرائیل می‌تواند دوباره برقرار شود و به هر دو ملت سود برساند. به اسرائیل می‌روم تا نقشم برای ساختن آینده روشن‌تر را ایفا کنم.

 

این صحبت‌های عجیب، توییتی از فرزند آخرین شاه ایران محمد رضا پهلوی است. شاهی که با شرایطی حقارت آمیز و به دست واحد یک ملت برای همیشه از ایران اخراج شد. پهلوی‌ها البته دست خالی نیز از کشور فرار نکردند و طبق آمار‌هایی که حتی بعضی منابع خارجی مطرح کرده اند  علاوه بر ۳۵ میلیارد دلار پول نقد، لیستی از جواهرات از جمله «۳۸۴ چمدان جواهر و الماس»، «دو تاج با ۵ هزار قطعه الماس»، «۵۰ قطعه زمرد» و ۳۶۸ حبه مروارید که از نظر قیمت غیر قابل تخمین است نیز با خود از ایران برده اند. اموالی که شاید یکی از دلایل آن باشد که آن‌ها هنوز با اعتماد به نفسی بالا به خود جرئت و اجازه اظهار نظر درباره ملت ایران را می‌دهند. ملتی که ثابت شده است به هیچ وجه شناختی از فرهنگ، عقاید و خواسته‌های آن ندارند.

 

   

 

رضا پهلوی حالا، پس از بار‌ها جدی گرفته نشدن در فضای سیاسی و بین الملل در جدید‌ترین اقدام خود علیه ایران دست به دامان رژیم صهیونیستی شده است. اقدامی که حتی مورد انتقاد خیلی از خارج نشینان و حتی ضد انقلاب شده است. رضا پهلوی که در چند ماه گذشته سعی در ایفای نقش رهبر و شخص اول مخالفان جمهوری اسلامی را داشته است و همیشه نیز در این امر با شکست مواجه شده است حالا، اما پا را فراتر از حد خود گذاشته است و برای مقابله با ایران به فکر چنگ زدن به ریسمان سست صهیونیست‌ها افتاده است. اقدامی که حتی در زمان پدرش محمد رضا هیچ گاه به این شدت مشخص نبوده است، اما حالا رضا پهلوی حتی پا را از اقدامات پدرش فراتر گذاشته و اسرائیل را به عنوان همراه و شریک اصلی خود انتخاب کرده است.

 

رضا پهلوی که در ۶ ماه گذشته و در خلال اغتشاشات  گذشته و با کمک گرفتن از احساسات مردم و با تکیه بر فراموشی اقدامات ننگین خاندان خود در ایران از هیچ اقدامی برای مطرح کردن خود به عنوان یک شخصی مهم برای مقابله با جمهوری اسلامی کم کاری نکرده است این بار،با اقدامی عجیب حتی شاید زود‌تر از همیشه خود را به عنوان یک دلقک و یک بازیچه تمام عیار نشان داده است.

 

    عطاالله مهاجرانی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد در رشته توئیتی در ارتباط با این اقدام رضا پهلوی نوشت:

 

    و اما! پدر گاگول شما هم در راه اسرائیل بود. اسحاق رابین و شیمون پرز در سفر محرمانه به ایران، با بابای خجسته شما قرارداد فروش کلاهک اتمی امضاء کردند و ١/٢ میلیارد دلار نفت گرفتند خوردند و بابات را سر کار گذاشتند.

 

    حالا تو در شرایطی که دولت نتانیاهو بحران زده است و جهان دگر شده است؛ و جهان اسلام با فلسطینی‌ها متعاطف است و روابط منطقه‌ای ایران با عربستان و دیگر کشور‌ها بازسازی شده است و … در بدترین زمان ممکن در راه اسرائیل هستی!

 

    یک آدم عاقل نبود که بگوید: شازده الان وقت سفر نیست، یا محرمانه برو! خاطرات علم رو بخون! سر بابات کلاه گذاشتن و خندیدند! بابات فهمید!

 

    بلاهت دیگر شازده، انتخاب زمان سفر بعد از حضور فراگیر ملت ایران و ملت‌های مسلمان منطقه در روز قدس است. ملت ایران در روز قدس پیام خود را فرستاده اند، شازده حامل پیام چه کسانی است. می‌بایست به نصیحت استیون ساخر در برنامه هارد تاک BBC World گوش می‌کرد و با سیاست برای همیشه خداحافظی!

 

   

 

شخص رضا پهلوی و اقدامات او آن قدر که دور از عقل و ارزش است که ناصر کنعانی  سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری خود در پاسخ به سوالی درباره سفر رضا پهلوی به اسرائیل بیش از چند کلمه مطرح نکرد و این اقدام را فاقد ارزش برای صحبت کردن دانست. کنعانی در این باره اظهار کرد: شخصی که نام بردید نه خودش نه اصل سفرش و نه جایی که می‌خواهد به آنجا سفر کند ارزشی ندارد که من از این تریبون درباره آن اعلام موضع بکنم. این چند کلمه تمام اظهار نظر مقامات کشورمان درباره رضا پهلوی بود.

 

احسان منصوری کارشناس تاریخ نیز در ابن باره اظهار کرد:دراز کردن دست دوستی پهلوی به سمت اسرائیل تازگی ندارد. پهلوی با شلدون ادلسون (پیشنهاد دهنده بمباران اتمی ایران) هم دیدار کرده بود. سفر به اسرائیل تقلایی برای جایگزینی منابع مالی از دست رفته است، اما زهی خیال باطل!

 

آب از دست اسرائیلی‌ها نخواهد چکید. دوره مفت خوری با پول عربستان به سر آمد. با پایان دست و دلبازی عربستان شاهد تشدید رقابت پهلوی با بقیه اعضای ائتلاف ضدایرانی بر سر منابع مالی در آمریکا خواهیم بود. لابی اسرائیل می‌تواند به بهبود موقعیت در آمریکا کمک کند.

 

اما بعید است پهلوی شانس بیشتری از مجاهدین داشته باشد که تمام توان عملیاتی و اطلاعتی اش را در خدمت اسرائیل گذاشته است.

 

   

 

رضا پهلوی به اسرائیل رفت در فرودگاه به شکلی رسمی و با احترام مورد استقبال و احترام مقامات رژیم صهیونیستی قرار نگرفت و او را از درب عادی فرودگاه بیرون آوردند و پروتکل‌های شخصیت‌های بزرگ برای او به هیچ شکلی انجام نشد و هیچ کنفرانسی نیز برای او برگزار نشد. رضا پهلوی در سفر خود به دنبال اجرای نمایش تعیین شده خود بود. تصویری از گفت و گوی او با نتانیاهو منتشر شد. تصوری که نشان از جدی نبودن او حتی برای بزرگترین دشمن ایران داشت. نتانیاهو حتی پهلوی را به اتاق خود نیز راه نداد و همین مسئله نیز باعث سوال برانگیز‌تر شدن حضور و سفر او در این مکان شده است.

 

   

 

علاوه بر همه این نکات تحقیرآمیز، انتشار تصویر حضور رضا پهلوی و همسرش پای دیوار ندبه، در حالی که کلاه مخصوص یهودی‌ها را بر سر دارد و به عادت دینی آن‌ها مشغول عبادت! است، نشان دیگری بر خودفروختگی و عقاید عجیب ربع پهلوی دارد. عقایدی که می‌تواند از آن به عنوان یک دلقک نه یک رهبر یاد کرد.

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

مازندرانی 1 ارديبهشت 1402
جالب، میگین این سفر اصلا مهم نیست و ارزش خبری نداره ولی خود شما شمال نیوز از روز اول تا الان آگه اشتباه نکنم 5 یا 6 بار راجع به این سفر نوشتین و بهش توهین کردین. اگر مهم نیست بیخیال بشین دیگه.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.828 seconds.